Fietspaden zijn veiliger dan fietsstroken. Leg zo veel mogelijk gescheiden rijstroken/paden aan zodat de verschillende verkeersdeelnemers elkaar niet storen.
Maak bij de belangrijke doorgaande routes brede fietspaden, zodat fietsers met verschillende snelheden elkaar makkelijk en veilig kunnen passeren. Zorg dat de fietsers en voetgangers voorrang krijgen bij stoplichten. Maak van wegen binnen de bebouwde kom vaker fietsstraten, waar de auto te gast is. Zorg voor voldoende schaduw langs fiets en wandelroutes. Leg nieuwe wandel- en fietsroutes aan de juiste kant van groenstroken / bomen, rekening houdend met het verloop van de zon. Zorg dat auto's niet over het voetpad hoeven te rijden om in een parkeervak terecht te komen, maar zorg dat het voetpad an het uiteinde van het parkeervak loopt, zodat voetgangers nooit last kunnen hebben van auto's die inparkeren of weer weg rijden. Plaats wat meer bankjes op routes tussen woonwijk en parken of woonwijk en belangrijke punten zoals winkels, apotheken ed. Hierdoor kunnen mensen die minder lang achter elkaar kunnen lopen en/of revalideren toch eerder / langer in beweging blijven i.p.v. dat ze de scootmobiel of auto pakken. Biedt wat meer overdekte fietsenstallingen aan.
Maak bij de belangrijke doorgaande routes brede fietspaden, zodat fietsers met verschillende snelheden elkaar makkelijk en veilig kunnen passeren.
Zorg dat de fietsers en voetgangers voorrang krijgen bij stoplichten.
Maak van wegen binnen de bebouwde kom vaker fietsstraten, waar de auto te gast is.
Zorg voor voldoende schaduw langs fiets en wandelroutes. Leg nieuwe wandel- en fietsroutes aan de juiste kant van groenstroken / bomen, rekening houdend met het verloop van de zon.
Zorg dat auto's niet over het voetpad hoeven te rijden om in een parkeervak terecht te komen, maar zorg dat het voetpad an het uiteinde van het parkeervak loopt, zodat voetgangers nooit last kunnen hebben van auto's die inparkeren of weer weg rijden.
Plaats wat meer bankjes op routes tussen woonwijk en parken of woonwijk en belangrijke punten zoals winkels, apotheken ed. Hierdoor kunnen mensen die minder lang achter elkaar kunnen lopen en/of revalideren toch eerder / langer in beweging blijven i.p.v. dat ze de scootmobiel of auto pakken.
Biedt wat meer overdekte fietsenstallingen aan.
De fietsroute vanaf de Dorpsstraat naar het Haitsmaplein is ter hoogte van Jumbo volstrekt onduidelijk
Postbus Postbus 2873 2601 CW Delft 5232 BC ‘s-Hertogenbosch 8017 JD Zwolle E-mail: info@mobycon.nl
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.