Vrag bij het ontwikkelen van iets nieuws, of dit nu om een verkeersplan of een gebouw of nog iets anders gaat aan ervaringsdeskundigen of zij het plan wilen bekijken alvorens het uit te voeren. Nog 1 concreet bestaand voorbeeld. De velden achter de korfbal / Phoenix zijn bij mijn weten een omheind hodenuitlaat plaats geworden. Tussen het geasfalteerde wandelpad van het Argonpark en het hek naar dit omheinde losloopveld voor honden zit echter een grasstrook van zo.n 15 meter. Met een scootmobiel, rolator en/of rolstoel is dit in een zeer droge periode voor sommigen misschien nog te overbruggen, maar het grootste deel van het jaar is het voor die mensen niet toegankelijk. In Mijdrecht is het bij mijn weten het enige omheinde hondenuitlaatveld, dus extra belangrijk dat het voor iedereen bereikbaar is.
Vrag bij het ontwikkelen van iets nieuws, of dit nu om een verkeersplan of een gebouw of nog iets anders gaat aan ervaringsdeskundigen of zij het plan wilen bekijken alvorens het uit te voeren.
Nog 1 concreet bestaand voorbeeld. De velden achter de korfbal / Phoenix zijn bij mijn weten een omheind hodenuitlaat plaats geworden. Tussen het geasfalteerde wandelpad van het Argonpark en het hek naar dit omheinde losloopveld voor honden zit echter een grasstrook van zo.n 15 meter. Met een scootmobiel, rolator en/of rolstoel is dit in een zeer droge periode voor sommigen misschien nog te overbruggen, maar het grootste deel van het jaar is het voor die mensen niet toegankelijk. In Mijdrecht is het bij mijn weten het enige omheinde hondenuitlaatveld, dus extra belangrijk dat het voor iedereen bereikbaar is.
Wat meer parkeergelegenheid voor mindervaliden dichtbij winkelstraten en supermarkten zou fijn zijn. Het zijn er te weinig gelet op de vergrijzing en toename van mindervaliden die met hun auto naar winkelgebieden gaan om hun boodschappen te doen. Ze kunnen op drukke momenten soms geen kant uit.
Wat heel goed werkt is om de ontwerper van de openbare ruimte zelf eens plaats te laten nemen in een rolstoel en hem/haar in deze rolstoel door het dorp en de omgeving te laten rijden. Deze doet daarmee zoveel ervaring op dat hij/zij dit in de rest van de ontwerpcarriere nooi meer vergeet. Hellingshoek, breedte van de helling en rustpunten in de helling en voldoende ruimte tussen objecten (lichtmasten en muren) worden dan pas goed ervaren.
Wat heel goed werkt is om de ontwerper van de openbare ruimte zelf eens plaats te laten nemen in een rolstoel en hem/haar in deze rolstoel door het dorp en de omgeving te laten rijden.
Deze doet daarmee zoveel ervaring op dat hij/zij dit in de rest van de ontwerpcarriere nooi meer vergeet.
Hellingshoek, breedte van de helling en rustpunten in de helling en voldoende ruimte tussen objecten (lichtmasten en muren) worden dan pas goed ervaren.
Postbus Postbus 2873 2601 CW Delft 5232 BC ‘s-Hertogenbosch 8017 JD Zwolle E-mail: info@mobycon.nl
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.